Voldoen aan de Wmebv: tijd en prioriteit zijn vaak knelpunten

Het implementeren van de wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer is zo eenvoudig nog niet. Er zijn een aantal knelpunten:

  1. Veel tijd en lange doorlooptijd: uit de implementatiepilot Wmebv met 5 gemeenten die wij begeleidden namens de VNG, bleek dat het inventariseren van het producten en dienstenaanbod een lange doorlooptijd had. Gemeenten waren tijdens de pilot nog niet eens begonnen met de daadwerkelijke implementatie (wat wel de bedoeling was). Het is dus lastig om op tijd te voldoen aan de wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer.
  2. Gebrek aan prioriteit: overheden krijgen ontzettend veel digitale overheidswetgeving op hun bordje de afgelopen jaren. Naast de Wmebv spelen de toegankelijkheidswet en de Woo ook een grote rol. Omdat de wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer alle afdelingen van de organisatie raakt, is het essentieel om betrokkenheid en voldoende tijd van de organisatie te krijgen. Krijg het maar eens hoog op de agenda binnen de organisatie, zeker met al het andere dat speelt. Stappen zetten met de modernisering van het elektronisch bestuurlijk verkeer wordt dan lastig.
Wouter met bord omhoog met tekst: het is te druk

Dat geldt ook voor expertise en capaciteit

  1. Ontbreken van expertise: om een implementatie van de wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer tot een succes te maken heb je een expert nodig die de overheidsdienstverlening goed begrijpt en het project kan leiden.
  2. Onvoldoende capaciteit: op het gebied van digitale dienstverlening en projectleiding is in jouw organisatie niet altijd de aangewezen persoon aanwezig en/of beschikbaar. Zo kun je niet vooruitkomen.
Wouter met bord omhoog: projectleider gezocht

Onze klanten waarderen ons met:

Al meer dan 150 klanten
geholpen sinds 2013.

Klanten beoordelen ons met een 8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google

We hebben meer dan 100 reviews ontvangen op o.a. Google.

Over GBBO

Jouw website en webteam tot een succes maken. Dat is waar wij voor gaan. Samen met jou en je collega’s werken we aan betere, gebruiksvriendelijkere en toegankelijkere digitale dienstverlening. Dat maakt het leven van inwoners, ondernemers, cliënten, patiënten, studenten, huurders en leden namelijk een stuk prettiger. Onze deskundige en zeer ervaren online professionals helpen je graag om jouw digitale uitdaging samen tot een succes te maken.

Begeleiding implementatie Wmebv door GBBO

Wil jij stappen zetten met de implementatie van de Wmebv maar is hiervoor de juiste persoon niet aanwezig of beschikbaar in je team? Schakel dan een projectleider/ adviseur Wmebv in om de begeleiding uit te voeren. Ervaar de volgende voordelen:

  • Effectieve implementatie = tijdbesparing: je krijgt een bureau met praktijk kennis rondom de wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer. Vanuit ons bureau hebben we al meerdere Wmebv projecten uitgevoerd voor de VNG en diverse gemeenten. Profiteer van specifieke kennis over hoe je de implementatie effectief aanpakt en bespaar heel veel (organisatie)tijd en verkort de doorlooptijd.
  • Betere online dienstverlening: beschik over online professionals met vele jaren werkervaring binnen de overheid en specifiek het domein van digitale dienstverlening. Zij krijgen het onderwerp hoog op de agenda, helpen je intern draagvlak te verkrijgen en zorgen voor een betere online dienstverlening met de wmebv als speerpunt.
Pieter houdt een bord omhoog met tekst: voldoen aan de wet

Snel starten is vaak mogelijk

  • Snel beschikbaar: vaak kunnen we al binnen een paar weken aan een opdracht beginnen vanwege ons deskundige team van online professionals en breed netwerk van freelancers. Je kunt dus vlot aan de slag met de implementatie van de wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer.
  • Landelijke dekking: ongeacht waar je met je organisatie zit, GBBO helpt alle overheidsorganisaties in Nederland.
  • Klanttevredenheid 8,5: je kunt een goede dienstverlening verwachten. Sinds de oprichting van GBBO in 2013, hebben we een gemiddelde klanttevredenheid van een 8,5.
Pieter met bord omhoog: dat kan makkelijker

6 redenen om
voor ons te kiezen

  1. 1Betrouwbare partner: 10+ jaar ervaring met websites in de publieke sector

    We begrijpen jouw wereld en spreken jouw taal. Voor 150+ verschillende publieke organisaties 300+ opdrachten succesvol uitgevoerd.

  2. 2Hart voor de publieke sector

    Gaat jouw hart ook sneller kloppen van het verbeteren van de digitale dienstverlening,
    waarbij het om de mens draait en niet om het geld? Ons hart ook!

  3. 3Hoge klanttevredenheid: 8,5 op basis van 150 reviews

    Jou tevreden maken én houden is onze missie. Van start tot einde ontvang jij van onze professionals een uitstekende dienstverlening.

  4. 4Deskundige webprofessionals met gemiddeld 10+ jaar ervaring

    Verwacht een hoge mate van deskundigheid rondom alles wat met websites en digitale dienstverlening te maken heeft

  5. 5Beschikbaar in heel Nederland

    Je kunt ons inschakelen voor opdrachten in heel Nederland

  6. 6Samenwerken met plezier

    Een goed resultaat zet je neer in een goede sfeer. We maken er met jou en je collega’s een mooi en leuk traject van.

Website vernieuwen? Ontvang een gratis plan van aanpak

Bij het plan van aanpak krijg je:

Gebaseerd op onze bewezen aanpak voor meer dan 50 publieke organisaties. Speciaal voor jou op maat gemaakt.

Deze stappen gaan we samen zetten

Het inhuren van een projectleider / adviseur Wmebv werkt als volgt:

  1. 1Afspraak plannen

    Maak een afspraak met Pieter Pinxten (video- of telefoongesprek).

  2. 2Opdrachtbespreking

    Bespreek jouw opdrachtwensen en het profiel van gewenste professional die je wilt inhuren met Pieter, vanaf wanneer en hoeveel uren. Pieter maakt vervolgens een omschrijving van de opdracht en de gewenste persoon op basis van het gesprek.

  3. 3Selectie

    Pieter inventariseert of een geschikte collega in ons vaste team of flexibele schil beschikbaar hebben. Binnen 2 tot 3 werkdagen ontvang je minimaal één CV ter beoordeling.

  4. 4Kennismakingsgesprek

    Als de persoon aansluit bij je wensen volgt een kennismakingsgesprek met jou en je collega’s.

  5. 5Besluitvorming

    Na het kennismakingsgesprek besluit je of je verder wilt met de kandidaat of dat wij een nieuwe kandidaat aanbieden.

  6. 6Aan de slag

    Op naar een succesvolle samenwerking! We evalueren regelmatig samen of je nog tevreden bent over onze professional.

Neem vandaag nog contact op. Beschik snel over jouw Wmebv specialist

Neem vandaag nog contact op om stappen te zetten met de implementatie van de wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer. Je organisatie verdient een deskundige interim collega die zorgt voor een efficiënte en kwalitatieve implementatie.

Mark Blokker heeft een bord omhoog met de tekst erin: beschikbaar

Veelgestelde vragen

  • Sinds onze start in 2013 plaatsen wij al professionals bij opdrachtgevers. Inmiddels hebben we meer dan 300 opdrachten succesvol uitgevoerd met een gemiddelde klanttevredenheid van 8,5. We garanderen je dan ook een goede professional die je verder helpt. Wil je wat meer weten over hoe opdrachtgevers ons ervaren? Op onze website staan verschillende ervaringen van onze opdrachtgevers beschreven. Bekijk gerust eens de klantcases en succesverhalen van onze klanten (reviews in tekst en video).
  • Onze professionals hebben over het algemeen tussen de 10 en 25 jaar ervaring in het online vak. Het zijn dus over het algemeen seniors zodat je altijd over een ervaren en deskundige collega beschikt. De expertises van onze professionals variëren. Afhankelijk van jouw wensen qua profiel matchen we één of meerdere professionals die wij vervolgens bij je aanbieden. 

  • We hebben hiervoor een vast proces ontwikkeld. Het inhuren van een projectleider of adviseur Wmebv werkt als volgt:

    1. Afspraak plannen: Maak een afspraak met Pieter Pinxten (video- of telefoongesprek)
    2. Profielbespreking: Bespreek het profiel van de online professional die je wilt inhuren met Pieter, vanaf wanneer en hoeveel uren.
    3. Omschrijving: Pieter maakt een omschrijving van de gewenste persoon op basis van het gesprek ter controle.
    4. Selectie: Pieter inventariseert of een geschikte collega in ons vaste team of flexibele schil beschikbaar hebben. Binnen 2 tot 3 werkdagen ontvang je minimaal één CV ter beoordeling.
    5. Kennismakingsgesprek: Als de persoon aansluit bij je wensen volgt een kennismakingsgesprek met jou en je collega’s.
    6. Besluitvorming: Na het kennismakingsgesprek besluit je of je verder wilt met de kandidaat of dat wij een nieuwe kandidaat aanbieden.
    7. Aan de slag: Op naar een succesvolle samenwerking! We evalueren regelmatig samen of je nog tevreden bent over onze projectleider / adviseur Wmebv.
  • Over het algemeen willen we je altijd helpen met een beschikbare professional. Dat is onze ambitie. Hoe werkt dat? Afhankelijk van welke professional goed aansluit bij de profielschets, bekijken we of deze persoon beschikbaar is op het gewenste moment. Mocht dit niet het geval zijn, dan zoeken we naar een andere geschikte professional voor je. GBBO heeft zoals dat heet een vaste schil van medewerkers die in dienst zijn. En er is een flexibele schil van deskundige en ervaren zzp-ers waar wij afspraken mee hebben gemaakt. Dit zorgt er eigenlijk voor dat we in 9 van de 10 gevallen binnen 1 tot 2 weken een geschikte kandidaat kunnen aanbieden die kan starten wanneer jij wilt. Je weet dus altijd snel waar je aan toe bent bij GBBO.

  • We werken op basis van een afspraak over uren en het uurtarief. Er is niet één tarief exact te communiceren. Het hangt onder andere af van de gewenste kandidaat, type opdracht, de tijdsduur van de opdracht, het aantal uren per week, de reisafstand enzovoorts. In 2024 varieert ons uurtarief voor een projectleider / adviseur Wmebv tussen de 115,- en de 130,-.

    Dit uurtarief is een all-in uurtarief waarmee alle soorten kosten zijn gedekt. Denk aan kosten zoals de fee voor bemiddeling, reiskosten, telefoonkosten, papierkosten, opleidingen, loon, pensioen, verzekering enzovoorts. Dit neemt GBBO allemaal voor zijn rekening.

  • Afhankelijk van jullie wensen zal onze professional beschikbaar zijn op locatie of op afstand. We zien vaak dat onze opdrachtgevers in het publieke domein zelf 50% thuis en 50% op kantoor hanteren of zelfs 75% thuis en 25% kantoor. Als fulltime aanwezigheid op locatie gewenst is, dan is dit ook bespreekbaar. Kortom, we vinden het vooral belangrijk wat jij wilt en zullen dan kijken welke professional hier bij past. In goed overleg komen we er altijd wel uit.

  • Het kan voorkomen dat een professional van ons toch niet helemaal bevalt. Dit gebeurt niet vaak, maar mocht het gebeuren dan gaan we graag in overleg over een oplossing. Er zijn situaties waarbij het helpt om betere werkafspraken te maken en verwachtingen naar elkaar toe te verbeteren. Vervolgens gaan we tussentijds de samenwerking evalueren om een succesvolle samenwerking te realiseren. Blijkt het toch echt niet te werken? Dan kunnen we altijd bekijken of we een andere professional kunnen aanbieden die beter aansluit bij de wensen. Mocht dit niet lukken, dan is een andere optie om de opdracht stop te zetten.

  • Wij hanteren voor deze dienstverlening een werkwijze van een gedeeltelijke aanbetaling van onze diensten. Bij ingeschatte werkzaamheden met een minimum en maximumbandbreedte ontvang je maandelijks een statusupdate van gemaakte uren en ureninzet ter akkoord. Zo houd je als opdrachtgever sturing op de werkzaamheden en heb je elke maand goed inzicht in de opgeleverde resultaten en het budget. 

  • Met zowel jullie als de professional onderhouden wij periodiek contact. Binnen GBBO hebben we de rol van operationeel manager. Op dit moment is Wouter Simons degene met deze rol binnen ons bedrijf.

    Hij zorgt ervoor dat de professional alle middelen heeft om zijn werk inhoudelijk goed uit te voeren voor jullie. In sommige situaties helpt hij de professional aan kennis en of netwerk vanuit het bureau. GBBO is sinds 2013 actief in de overheid en verdere publieke sector en heeft veel kennis opgebouwd rondom het domein digitale dienstverlening en sectorale kennis. Zo huur je niet alleen een professional in, maar kun je ook profiteren van kennis en netwerk vanuit het bureau.

    Daarnaast verzorgt de operationeel manager samen met de professional de administratieve werkzaamheden zoals het registreren van de uren en het communiceren van de maandelijkse urenverantwoordingen richting jullie. Op deze wijze verwachten wij altijd transparant diensten te verlenen zodat jullie goed op de hoogte zijn van wat wij voor jullie doen en wat de investering in uren hiervoor is.

    De commercieel directeur Pieter Pinxten zal verder contact met de professional en de opdrachtgever houden om na te gaan of de samenwerking naar tevredenheid verloopt. Verwacht dan ook van ons dat wij bij je inchecken om te vragen of je tevreden bent en of er nog aandachtspunten zijn waar we op moeten letten. Deze punten zullen we dan ook weer bespreekbaar maken met de professional. Ons doel is altijd om een 9 of een 10 te scoren in onze dienstverlening richting jou.

    Persoonlijke ontwikkeling vinden wij belangrijk. Om de ontwikkeling van onze professionals te stimuleren hebben we de GBBO academy. Hierbij komen we zo’n 8x per jaar een middag samen waarbij dan één professional over zijn expertise of project verteld aan de groep. De onderwerpen zijn altijd zeer divers maar hebben altijd een link naar online en de publieke sector. Verder helpen wij professionals 1 op 1 met maandelijkse coaching sessies. Dit kan de huidige opdracht als onderwerp hebben, maar ook zaken die buiten het werk spelen. Doelstelling is altijd dat onze professionals zich goed voelen en zo het beste uit zichzelf halen en dus ook voor jou.

  • Jazeker. Wij hebben een groot aanbod en netwerk van diverse webprofessionals zoals webmanagers, contentspecialisten, content managers, online adviseurs, projectleiders, webmasters, webanalisten, ux-experts, toegankelijkheidsexperts enzovoorts. Mocht je dus niet op zoek zijn naar specifiek een projectleider/adviseur Wmebv, maar een ander type expert, neem gerust contact op.

Klantcases

We zijn jouw beste keuze om een digitale uitdaging op te pakken. Geloof je dit niet? Kies een thema en bekijk hoe wij resultaten behalen.

Binnen 1 jaar tijd een goed presterende nieuw toptakenwebsite (en leverancier)
De gemeente Medemblik wilde een nieuwe website. GBBO leidde dit project, van CMS-selectie tot livegang, met succes.
Gemeente Medemblik
Toegankelijker Houten.nl gerealiseerd door een mooi onderzoekstraject
Gemeente Houten wilde de toegankelijkheid van hun website onderzoeken. Via door GBBO uitgevoerde usabiliity tests werden knelpunten geïdentificeerd en verbeteringen voorg…
Een nieuwe website die voor leden én de organisatie veel vooruitgang heeft geboden 
Een sterk verbeterde website met meer self-service mogelijkheden voor leden én minder handmatig werk voor de organisatie.
Binnen 1 jaar tijd een goed presterende nieuw toptakenwebsite (en leverancier)
De gemeente Medemblik wilde een nieuwe website. GBBO leidde dit project, van CMS-selectie tot livegang, met succes.
Gemeente Medemblik
Toegankelijker Houten.nl gerealiseerd door een mooi onderzoekstraject
Gemeente Houten wilde de toegankelijkheid van hun website onderzoeken. Via door GBBO uitgevoerde usabiliity tests werden knelpunten geïdentificeerd en verbeteringen voorg…
Een nieuwe website die voor leden én de organisatie veel vooruitgang heeft geboden 
Een sterk verbeterde website met meer self-service mogelijkheden voor leden én minder handmatig werk voor de organisatie.
Het team van GBBO

Wij zijn trots op onze klanttevredenheid

We zijn trots op de waardering van onze klanten. Bekijk hier een selectie van de meer dan 100 reviews van onze opdrachtgevers.

“De samenwerking met GBBO was heel prettig tijdens het project dat GBBO voor ons heeft gedaan. Ze zijn klantgericht, hebben kennis van zaken, kunnen snel schakelen en komen de afspraken na. De communicatie was duidelijk, helder en ook laagdrempelig. Jullie vullen elkaar goed aan. Jullie eigen kennis en de meegebrachte kennis van andere gemeenten en linkjes met de landelijke overheid gaf ons extra voordelen. Ik voelde me serieus genomen.”

Miranda van Erp
Gemeente Geertruidenberg

"Ik beoordeel de dienstverlening van GBBO met een 9. Het team van GBBO reageert snel en werkt heel adequaat. Voor ons een perfecte realisatie van een gebruikersgerichte vernieuwing van de website van Ergotherapie Nederland!”

Theo van der Bom
Ergotherapie Nederland

“De samenwerking met GBBO was uitstekend voor het vernieuwen van de 3 websites van de SED organisatie! De communicatie was goed en ze hebben echt kennis van zaken. Bij GBBO werken ze gestructureerd, open en snel.”

Dietwin Bruin
SED Organisatie

“Ik zou GBBO zeker als eerste bureau aanbevelen om te helpen met digitale dienstverlening voor een gemeente. Ze denken ook mee aan de voorkant. Het is meer dan alleen een nieuwe website maken (www.voorneaanzee.nl). De samenwerking heb ik als prettig ervaren.”

Angelique Meijnen
Gemeente Voorne aan Zee

“Tijdens het project  was het contact met GBBO prettig. Het resultaat voldoet aan onze verwachtingen. Kenmerkend voor GBBO is de openheid en transparantie in hun manier van werken. Ze hebben veel kennis, kunde en empathisch vermogen”.

Tamara Huffmeijer
Gemeente Leudal

“Het project werd professioneel aangepakt door GBBO en zeer zorgvuldig voorbereid en met passie uitgevoerd. De communicatie was goed, afspraken werden perfect nagekomen en het resultaat was naar verwachting. Het is erg fijn om met mensen te werken die hun vak verstaan.”

Annabel van Tilburg
Gemeente Utrechtse Heuvelrug

“De samenwerking met GBBO was heel prettig tijdens het project dat GBBO voor ons heeft gedaan. Ze zijn klantgericht, hebben kennis van zaken, kunnen snel schakelen en komen de afspraken na. De communicatie was duidelijk, helder en ook laagdrempelig. Jullie vullen elkaar goed aan. Jullie eigen kennis en de meegebrachte kennis van andere gemeenten en linkjes met de landelijke overheid gaf ons extra voordelen. Ik voelde me serieus genomen.”

Miranda van Erp
Gemeente Geertruidenberg

"Ik beoordeel de dienstverlening van GBBO met een 9. Het team van GBBO reageert snel en werkt heel adequaat. Voor ons een perfecte realisatie van een gebruikersgerichte vernieuwing van de website van Ergotherapie Nederland!”

Theo van der Bom
Ergotherapie Nederland

“De samenwerking met GBBO was uitstekend voor het vernieuwen van de 3 websites van de SED organisatie! De communicatie was goed en ze hebben echt kennis van zaken. Bij GBBO werken ze gestructureerd, open en snel.”

Dietwin Bruin
SED Organisatie

“Ik zou GBBO zeker als eerste bureau aanbevelen om te helpen met digitale dienstverlening voor een gemeente. Ze denken ook mee aan de voorkant. Het is meer dan alleen een nieuwe website maken (www.voorneaanzee.nl). De samenwerking heb ik als prettig ervaren.”

Angelique Meijnen
Gemeente Voorne aan Zee

“Tijdens het project  was het contact met GBBO prettig. Het resultaat voldoet aan onze verwachtingen. Kenmerkend voor GBBO is de openheid en transparantie in hun manier van werken. Ze hebben veel kennis, kunde en empathisch vermogen”.

Tamara Huffmeijer
Gemeente Leudal

“Het project werd professioneel aangepakt door GBBO en zeer zorgvuldig voorbereid en met passie uitgevoerd. De communicatie was goed, afspraken werden perfect nagekomen en het resultaat was naar verwachting. Het is erg fijn om met mensen te werken die hun vak verstaan.”

Annabel van Tilburg
Gemeente Utrechtse Heuvelrug

Succesverhalen
van klanten

Iedereen kan van alles beloven. Wij geven je bewijs over hoe het is om te werken met ons. Daarom laten we onze klanten graag aan het woord.

Klant aan het woord

“GBBO heeft een goed resultaat voor ons opgeleverd binnen de afgesproken tijd. Ze maken gebruik van tijdige besprekingen van goede tussenproducten. Ze hebben een goede inhoudelijke benadering van de vraagstelling en zetten goed door om tot een resultaat te komen. Bij GBBO hebben ze een prettige manier van werken en het time- en verwachtingenmanagement was goed.”

Frank Faber
Ministerie van BZK

Klanten beoordelen ons met een
8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google